Hjemmesiden opfordrer til handling, så kunderne ikke forsvinder uden at være kommet tættere på et køb
Hver side vil opfordre til en handling, altså have en tydelig Call to Action (CTA).
Man skal hjælpe kunderne igennem hjemmesiden og dens handlinger. Det skal være tydeligt for kunderne, hvad næste step er.
Handlingen skal helst resultere i et køb, men også handlinger der flytter kunderne tættere på et køb, er relevante. Det er jo de færreste der køber første gang, de ser et produkt.
Hvis du har en side uden CTA er risikoen for at kunderne blot forlader siden stor. Som minimum skal du opfordre kunderne til at læse videre på en af dine andre sider.
Du kan sagtens have flere – og forskellige – CTA’er på den samme side, så længe det falder naturligt ind. Men lad være med at overdrive med fx en CTA i hvert andet tekstafsnit.
Eksempler på CTA'er:
- Køb.
- Send en mail / udfyld en formular.
- Ring.
- Følg os på Facebook.
- Læs mere.
Det skal altid være nemt at kontakte dig. Det sørger footeren og Kontakt-siden for.
Kunstnersiden opsætter en eller flere CTA på hver side på en måde, så det falder naturligt ind ud fra sidens indhold. Desuden får du en footer på hver side og en kontaktside med kontaktoplysninger, kontaktformular, åbningstider og kort, hvis relevant.