FÅ HURTIGT EN NEM, BILLIG,
INDBYDENDE OG SÆLGENDE HJEMMESIDE
Sådan kan Kunstnersidens koncept beskrives i 5 statements. De 5 statements forklares herunder.
1. Hurtigt
Du er kørende med en fuldstændig hjemmeside efter max 2 uger. Det kan gøres så hurtigt og så billigt, da der er tale om en forholdsvis standardiseret kunstnerhjemmeside bygget op efter denne eksempelside.
Hjemmesiden kan naturligvis tilpasses dine ønsker.,
2. Nem
Nem etablering
Vi starter med et telefonmøde hvor jeg spørger ind til formål, hvad du sælger, målgruppe, dine specialiteter, søgetermer mm.
Du skal kun aflevere tekster og billeder – intet andet arbejde til dig. Måske har du det allerede, fx fra en brochure eller eksisterende hjemmeside. Så plukker Kunstnersiden i teksterne og sætter struktur på og du er hurtigt i gang.
Du får hjemmesiden til kommentering inden den udgives.
Nem vedligeholdelse
Det CMS, som hjemmesiden vedligeholdes i, er på dansk og er nemt og intuitivt at arbejde i.
Der er en chatfunktion og detaljerede vejledninger i systemet. Begge dele på dansk.
Der følger en opstartguide med på dansk, som i simple trin og med illustrationer giver dig vejledning, så du selv kan vedligeholde tekster og billeder. Guiden er målrettet kunstnere.
Hvis du hellere vil have mig til at opdatere hjemmesiden, er det også muligt. Eller vi kan starte med sidemandsoplæring - så er du nemt og trygt i gang.
3. Billig
Hjemmesiden er en engangsinvestering på størrelse med hvad en lille annonce koster i en lokalavis.
Hjemmesiden skal således ikke have mange besøg, før investeringen er tjent hjem. Din investering er tjent hjem efter fx:
- Lidt ekstra salg til kunder eller gennem gallerier, som nu kan finde dig og som bliver betaget af din kunst.
- En enkelt aftale med en kunstforening, som jo har et mindstekøb. Få din andel af kunstforeningernes store budget.
Hvis du i forvejen har en hjemmeside, får du nu en hjemmeside, som er virkelig nem at ajourføre. Din investering er derfor tjent hjem efter ganske få ajourføringer, som du nu nemt selv kan udføre, og derfor sparer i omkostninger til en web-designer.
4. Indbydende
Først og fremmest får du en hjemmeside, der præsenterer dig og din kunst indbydende og overskueligt. Dermed kan fx kunder, gallerier og kunstforeninger nemt finde det, de leder efter.
Eksempler:
- Logisk struktur, der gør det nemt at navigere rundt.
- Hjemmesidens farver sættes op efter din personlige farvepalette, som matcher din kunst.
- Hjemmesiden bliver mobilvenlig.
- Hjemmesiden bliver bygget op efter tryghedshjulet som giver de besøgende tillid.
5. Sælgende
Hjemmesiden skal give dig værdi ved at sælge dig og din kunst. Hjemmesiden bygges op efter AIDA-modellen, som er en effektiv salgstragt:
- Attention:
Opmærksomheden fanges - første gang allerede i Google. - Interest:
Interessen øges, så de besøgende bliver på hjemmesiden. - Desire:
De besøgende betages at din kunst, som præsenteres lækkert. Der skal opstå et ønske om at eje eller udstille din kunst. - Action:
Salgstragten leder de besøgende mod et køb. De opfordres til handling, så de besøgende ikke forsvinder uden at være kommet tættere på et køb.
Vi har udvidet modellen med en for- og en efterbrænder:
- Consideration:
Du bliver fundet. Hjemmesiden bliver søgemaskineoptimeret, så Google kan finde siden på dine specialer. - Consisting:
Hjemmesiden sælger - også fremover: Du kan nemlig nemt selv ajourføre hjemmesiden.