Som kunstner ved du hvor vigtige farver er - også i din markedsføring:
- Der er signaler i farver.
- De skal matche hinanden på en harmonisk og æstetisk måde.
- De skal passe til dit brand – gøre dig genkendelig.
Mange vil forvente, at specielt kunstnere har fuldstændig styr på farver. Selvfølgelig i deres kunst - men også når de præsenterer deres kunst, fx på hjemmesider.
Når Kunstnersiden bygger din hjemmeside, får du din egen farvepalette på en af disse måder:
- Du kan fortælle hvilke farver der vil passe dig - helst RGB-koderne på op til 5 farver.
- Du kan vælge blandt en af farvepaletterne her på siden.
- Kunstnersiden kan også lave din farvepalette ud fra et af dine kunstværker, som er kendetegnende for din kunst og som signalerer den rette følelse eller stemning.
- Endelig kan Kunstnersiden lave din helt personlige farvepalette ud fra, hvad du gerne vil signalere - fx en følelse eller en stemning. Vi finder den rigtige grundfarve og et antal andre farver eller nuancer, der matcher harmonisk til grundfarven. Vi har en effektiv metode til det.
Farvepaletten bruges til at sikre, at farverne på din hjemmeside harmonerer og at de matcher dit brand. Farverne kan bruges som:
- Baggrundsfarve i sektioner, elementer, bokse og knapper.
- Farveskift i tekst eller baggrund når markøren bevæger sig over menutekster og knapper.
- Fremhævet skrift.
Hvid, sort og rene grå farver vil altid kunne bruges sammen med en hvilket som helst farvepalette.
Store områder som sektionsbaggrunde bør være forholdsvis lyse og afdæmpede i farverne.
Mindre områder som fx elementer, bokse og knapper må godt være mere kraftfulde i farverne.
Brødtekst bør være sort eller hvid, for at få størst mulig kontrast til baggrunden.
Generelt må en kunstnerside godt være mere kraftfuld i farverne end fx en bankside. En kunstner må jo godt være farverig.