Kunstnersiden


  • Velkommen
  • Ydelser
    • Kunstnerhjemmeside
    • Ekstra funktioner
    • Vedligeholdelse
    • Sidemandsoplæring
    • Klargøring af billeder / Produktvideoer
    • Bliv synlig andre steder
  • Priser
  • Få svar på alle dine spørgsmål
  • Den gode hjemmeside
    • Indholdsfortegnelse
    • Generelt
    • Planlægning
    • Fysisk struktur
    • Logisk struktur
    • Konkrete sider
    • Design
    • Layout
    • Tekster og sprog
    • Tillid og tryghed
    • Priser
    • Teknik
    • Omverdenen
    • Søgemaskineoptimering
    • Vedligeholdelse
  • Eksempler
    • Skabeloner
    • Billedbiblioteker
    • Billedbehandling
    • Farver
    • Skrifttyper
    • Bladringseffekter
    • Markøreffekter
    • Hjemmesider
  • Om Kunstnersiden
  • Kontakt

Bliv synlig - Tiltræk kunder - Sælg mere





Den gode hjemmeside



Omverdenen



Rul direkte til afsnittet ved at trykke på et af billederne herunder



Annoncering og landingsider



Nyhedsbreve



Indlejringer



Trafikretning



Annoncering og landingsider



En landingside er en konkret underside, som er optimeret til at tage imod trafik fra bestemte Google-søgninger, Adwords-annoncer, opslag på sociale medier med mere for fx at sælge et bestemt produkt eller opnå anden form for konvertering.


Specielt fra annoncer – fx Adwords og Facebook - linker du jo som regel til den underside, som din kampagne retter sig imod.


Vi har alle oplevet at søge efter et produkt – fx en opvaskemaskine – og der dukker så en lovende opvaskemaskine op i Googles søgeresultater. Vi klikker på linket og kommer så ind på en forside, der handler om 100 forskellige hårde hvidevarer.


Hvis vi orker det, kan vi der starte forfra på søgningen efter vaskemaskinen. 95 % vælger dog at forlade hjemmesiden og prøver næste leverandør i Google.


Så omhandler din annonce en bestemt opvaskemaskine, skal annoncens link lande på en side på din hjemmeside, hvor de besøgende kan læse mere om præcis den samme opvaskemaskine.


Teksten fra annoncen skal gå igen på landingsiden. De besøgende skal kunne genkende det de klikkede på i annoncen. Siden skal være ekstremt fokuseret på det samme, som annoncen fokuserer på.


Annoncer skal altså linke dybt til en konkret landingside, som omhandler lige præcis det produkt, der er søgt på. Siden skal være konkret i forhold til annoncens fokus. Og der skal ikke være andet på siden, der distraherer.


CTA-knappen på siden skal honorere dit mål med annoncen. Fx køb, ring, tilmeld nyhedsbrev …


Gå til toppen af afsnittet

Nyhedsbreve



Hvis du udsender nyhedsbreve og bruger et nyhedsbrevsystem til det, vil det være en stor lettelse, hvis din hjemmeside kan integrere med nyhedsbrevsystemet.


Hvis det integrerer, kan de besøgende via din hjemmeside tilmelde og afmelde sig nyhedsbreve, og det bliver så automatisk ajourført i dit nyhedsbrevsystem.


Gå til toppen af afsnittet

Indlejringer



Indlejring er når noget bliver vist på din hjemmeside – i en ramme – men i virkeligheden foregår et andet sted. Det kan du bruge til at vise ting fra en ekstern kilde eller fra en anden hjemmeside.


Indlejringer kan bruges til flere ting. Et typisk eksempel er YouTube videoer. De kan afspilles midt på din hjemmeside, selv om de i virkeligheden ligger på YouTubes egen server, hvorfra de afspilles.


Din hjemmeside bliver på den måde mediet, videoen ses i.


Alternativet vil være et link til videoen på YouTube. Ulempen med det er, at så forsvinder de besøgende fra din side, og befinder sig i stedet på YouTubes egen side, og så er det jo ikke sikkert, at de vender tilbage til dig.


Der findes mange andre eksempler, hvor du kan indlejre tredjepartsprodukter eller plug-ins, på din hjemmeside, fx:

  • Google Maps, så du inde på din hjemmeside kan vise et interaktivt kort som viser placeringen af fx din butik.
  • Google Calendar, så de besøgende fx kan bladre i din kalender.
  • MP4-afspillere.
  • File-uploader.
  • Cookie-deklarationer. Denne hjemmesidens cookie-deklaration genereres automatisk ud fra hvilke cookies hjemmesiden faktisk anvender.

Du skal bare passe på med plug-ins – du skal stole på udgiveren, for de kan nemlig indeholde malware. Du har heller ingen garanti for, at plug-ins er kompatible med resten af din hjemmeside eller at den opgraderes med fx ny version af HTML.


Indlejringer kodes fx som iFrames eller JavaScript i HTML.


Gå til toppen af afsnittet

Trafikretning



Det har altid heddet sig, at du skal lede trafikken fra de sociale medier til din hjemmeside – ikke omvendt. Det er fordi hjemmesiden er din base, det er der du sælger fra, det er der du præsenterer virksomheden og så videre.


De sociale medier bruges som fangarme – skaber opmærksomhed – og skal lede trafikken ind til din hjemmeside, hvor du så kan sælge dine produkter.


Der kan dog også være mening i, at lede trafikken den modsatte vej, altså fra din hjemmeside til de sociale medier. Formålet vil være at få ekstra følgere, som senere kommer tilbage til hjemmesiden. Du kan betragte det som en investering.


Et eksempel fra Ekstra Bladets bilsektion:

  1. Avisen viste 2 billeder af den nye Ferrari med teksten ”Se ekstra 8 billeder på Facebook”. Der var så et link til et specifikt opslag på Facebook.
  2. Nogle af Ekstra Bladets læsere fulgte så linket til Facebook, hvor nogen likede, kommenterede og delte opslaget.
  3. Ekstra Bladets læseres aktivitet på Facebook blev set af deres venner, og på den måde kom der nye følgere til på Facebook.
  4. Ekstra Bladet hyggede lidt (jabbede) på Facebook og vennernes venner tiltrak endnu flere følgere til.
  5. Så lavede ekstra Bladet et spændende opslag på Facebook med et link, der dirigerede nogle af den nye følgere ind på avisen. På den måde fik Ekstra Bladet nye læsere.

Gå til toppen af afsnittet
Gå til toppen af kapitlet
Gå tilbage til indholdsfortegnelsen



Kunstnersiden



Søgårdsvej 8, Gelstrup, 4500 Nykøbing Sj



21 78 33 72

mail@kunstnersiden.dk

CVR 41 93 80 80


Handelsbetingelser - Privatlivspolitik - Cookiedeklaration


Vil du også have en indbydende og sælgende hjemmeside?


mail@kunstnersiden.dk
21 78 33 72