Brugt rigtigt er sociale medier fantastiske til at fange folks opmærksomhed, fx via Facebookopslag eller Facebookannoncer.
Men et opslag på et socialt medie:
- Indeholder ikke al din kunst.
- Indeholder ikke dit CV eller anden information.
- Kan ikke findes af alle der søger kunst.
- Er flygtigt.
Opslaget kan derimod bruges til at fange folks opmærksomhed og lede dem hen til dit fundament, som bør være din hjemmeside.
Al anden markedsføring kan være mere eller mindre spildt ...
... hvis kunderne ikke kan besøge dig på en hjemmeside, hvor de kan overskue hele dit sortiment.
Gallerier, kunstforeninger og kunder har brug for at kunne vende tilbage til dine kunstværker igen og igen. Og de har brug for at kunne læse om dig.
En hjemmeside er bestandig, og der bestemmer du selv design og struktur.
Hjemmesiden er din ejendom. På Facebook bestemmer Facebook. De kan fx lukke din konto fra dag til dag, hvis de synes at du poster indhold, der går imod deres retningslinjer. Fx et maleri med nøgne bryster.