Hold fast i de kunder som er tæt på et køb
En speciel annonceringsform er remarketing (kaldes også retargeting). Det er annoncer der er målrettet de kunder, som for nylig har besøgt din hjemmeside.
Det er altså kunder, der allerede har vist interesse, og som måske er startet på købsrejsen.
Når kunden ser din kunst igen, kommer kunden endnu et skridt tættere på et køb.
Ofte skal en kunde jo se et produkt flere gange, før kunden køber.
Derfor er remarketing meget effektivt.
Du har sikkert selv oplevet remarketing mange gange. Du har måske været inde på en hjemmeside og kigget på en kikkert. Og fluks modtager du annoncer på kikkerter på fx Facebook.
Det kan måske føles lidt stalkeragtigt. Jeg ser på det dog på denne måde:
Facebook er gratis, så derfor kan jeg ikke undgå at få annoncer. Når jeg alligevel skal have annoncer, vil jeg hellere have annoncer på kikkerter, som jeg jo er på udkik efter, end på babybleer, som er totalt uaktuelt for mig.
Rent praktisk foregår remarketing på den måde, at din hjemmeside lægger en pixel (en cookie) på kundens PC. Den pixel læser Facebook, når kunden er på Facebook, og den trigger at din annonce bliver vist overfor den pågældende kunde.
Disse ting kan Kunstnersiden hjælpe dig med at sætte op.
Du bestemmer altid selv hvor mange penge du vil annoncere for og over hvor lang tid.